دانشجویان و اساتید محترم رشته ی دانشگاهی روانشناسی،تمامی گرایش ها و مقاطع،میتوانند کار ترجمه کتاب و ترجمه تخصصی مقاله های روانشناسی را به دست همکاران مترجم ما در گروه ترجمه اوا بسپارند.مرکز ترجمه ی اوا با بهره گیری از مترجمان تحصیل کرده در این رشته ی دانشگاهی ،ترجمه ای کاملا تخصصی به شما تحویل میدهند.

ترجمه های تحویلی این مرکز در دو کیفیت ارایه میشود.جهت سفارش ترجمه مقاله ،هماهنگی،براورد قیمت با شمار 09038429115 تماس حاصل فرمایید.

کلمات کلیدی:

نمونه ترجمه روانشناسی،انجام شده در این مرکز:

جهت سفارش پاورپوینت کلیک کنید.

آسیب پذیری در مقابل تنشهای والدینی در موشهای نر و ماده، نشانه­هایی از پروفایل بیان ژن در کورتکس قدامی و هیپوکمپوس

خلاصه: شرایط نامناسب  زندگی در طول بارداری ممکن است بر روی رشد جنین اثر بگذارد.  و در نتیجه ممکن است فرزندان چنین والدینی که تحت تنش بوده­اند، نسبت به بیماری­های روانی مستعد شوند. در مطالعه­ی حاضر، ما به آزمایش اثر تنشهای مهار کننده ­ی والدینی(PS) بر روی رفتارهای تشویشی و افسردگی در موش نر و ماده­ی نوع Sprague-dawley پرداختیم. به علاوه، بیان ژن در کورتکس قدامی(FC) و هیپوکمپوس آزمایش شد تا از این طریق دانش بیشتری نسبت به مکانیسم­های درگیر در  PS پیدا کنیم. PS به طور قابل توجه­ای باعث افزایش رفتارهای تشویشی و اضطراب  در نتاج نر نسبت به ماده می­شود. همچنین رفتارهای افسردگی تنها در نتاج نر افزایش نشان داد. به علاوه در نتاج PS نر ، سطوح کورتیکوسترون پلاسمایی پایه ، در زمان بلوغ افزایش نشان داد، در حالی که هر دوی ماده و نر PS، سطح پایین­تری از کورتیکوسترون القاء شده توسط تنش را از خود، نسبت به گروه کنترل نشان دادند. تهیه­ی پروفایل­هایی بر پایه ریزآرایه­ها مربوط به هیپوکمپوس و Fc، بیان ژن وابسته به جنس کاملا متفاوت و قابل تمایزی را نشان داد. فرآیندهای بیولوژیکی و / یا فرآیندهای پی در پی انتقال سیگنال که توسط PS تحت تاثیر قرار گرفته­اند،  انتقال نرونی GABAergic و glutamatergic،سیگنال دهی پروتیین کینازی فعال شده توسط میتوژن(MAPK)، سیگنال دهی فاکتور نئوروتروفیک،سیگنال­دهی چرخه نوکلئوتیدی/فسفودی­استراز(PDE)، سیگنالدهی گلیکوژن سینتاز کیناز3(GSK3)، و سیگنالدهی انسولین را القاء میکند. به علاوه داده­ها نشان داد که تنظیم اپی­ژنیک در نتاج PS ماده و نر به طور متفاوتی تحت تاثیر قرار میگیرد. این تغییرهای وابسته به جنس ممکن است حداقل تفاوتهای رفتاری مشاهده شده در بین دو جنس، به عنوان مثال حساسیت بیستر موشهای نر نسبت به PS را توضیح دهد. این داده­ها ممکن است اهداف جدید بالفعلی را برای درمان دارویی ضد افسردگی و ایجاد ثبات حالت، با استفاده از القای بازدارنده­های PDE و بازدارنده­های هیستون در استیلاز(HDAC) را آشکار کند.

 

همچنین شما می توانید خدمات سفارش انجام پروژه های پکت تریسر و خدمات سفارش پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام پایان نامه و خدمات سفارش پاورپوینت و خدمات سفارش تایپ و خدمات فروش پسته و خدمات تایپ آنلاین و خدمات سفارش ترجمه و خدمات انجام پروژه برنامه نویسی و خدمات انجام SPSS و خدمات برنامه نویسی اندروید و خدمات powerpoint services را از ما درخواست نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *