جستجو

7نکته برای دکوراسیون بهتر پاتختی اتاق خواب
آیا روی میز کنار تخت شما همیشه بی نظم است؟ یا اینکه توده ای از کتاب‌هایی که قصد مطالعه آن‌ها را دارید، هر هفته ضخیم‌تر می‌شوند؟
میز کنار تخت اولین و اخرین چیز هنگام بیدار شدن و قبل از خوابیدن است که می‌بینید و آن باید یک وسیله الهام بخش برای شما باشد. در بیشتر زمان‌ها میز کنار تخت بخاطر کتاب، ساعت زنگدار و لیوان آب به هم می‌ریزد. در اینجا به چند نکته برای کارآمد بودن و در عین حال بی‌نقص بودن میز کنار تخت شما می‌پردازیم. اما قبل از ادامه مقاله بهتر است بدانید هیچ روش درست یا غلطی برای چیدمان میز کنار تختخواب شما وجود ندارد، اما ترفندهایی برای داشتن میز پاتختی و نهایتا اتاقی بدون ظاهری به‌هم‌ریخته وجود دارد.
میزتان را شخصی کنید
عکس‌های مورد علاقه عزیزانتان را برای یادآوری علاقه‌تان به آن‌ها و به خودتان و یک یادآوری شاد قاب کنید و روی پاتختی بگذارید. یک سوغاتی کوچک از تعطیلات و مسافرت یا هدیه‌ای از یک موقعیت خاص نیز بسیار در احساس خوبی که می‌گیرید موثر است. این وسیله می‌تواند کارت دعوت تولد ویژه یا یک کارت پستال خاص باشد. این کار باعث می‌‌شود روزانه احساس بسیار خوبی به شما منتقل شود. یا حتی می‌توانید دو سه کتاب مورد علاقه‌تان را روی میز پاتختی بگذارید. نکته مهم این است که آن‌ها کوچک و جمع‌و‌جور باشند تا باعث بهم ریختگی روی میز پاتختی اتاق خواب شما نشود.
از دیوار اتاق‌خواب غافل نشوید
از دیوار‌های اتاق خواب خصوصا دیوار بالای میز پاتختی برای بهتر کردن دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. یک روش بسیار عالی برای اضافه کردن به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب و پاتختی این است که یک قطعه هنری قاب شده به دیوار بالای میزتان آویزان کنید و بهتر است آن را همیشه تمیز و شفاف نگه‌دارید. از سوی دیگر نصب کردن یک آینه بالای میز پاتختی راهی بسیار ایده‌آل برای بازتر نشان دادن فضای اتاق خواب است.
در فضای کنار پاتختی توازن ایجاد کنید
می‌توانید وسایل بزرگ در دو طرف تخت را با میزان نور دریافتی اتاق و میز پاتختی تطبیق دهید تا فضای اتاق چشم نواز و گیرا شود. اگر چه لازم نیست همه چیز با یکدیگر در تقارن باشد، اما بهتر است در وسایل اتاق یک طیف رنگی زیبا و متناسب با هم و در اندازه‌های نرمال وجود داشته باشد.
همچنین می‌توانید برای بهتر شدن دکوراسیون اتاق، وسایل تزئینی را به گروه‌های سه تایی تقسیم کنید. اندازه وسایل در هنگام گروه‌ بندی آن‌ها بسیار مهم است. مثلا می‌توانید سه وسیله را از بزرگ به کوچک یا برعکس و یا سه وسیله هم اندازه را در کنار هم و نزدیک به میز پاتختی قرار دهید. برای مثال یک وسیله بلند مانند آباژور ایستاده، یک گیاه با اندازه معمولی و در آخر یک مجسمه با اندازه تقریبا کوتاه را در کنار هم قرار دهید و تاثیر آن در زیبایی دکوراسیون اتاق را مشاهده کنید.
فضای اتاق را تازه کنید
نگهداری گل‌های تازه در خانه انرژی خاصی منتقل می‌کند. نیازی نیست که هر هفته به گل فروشی بروید و یک دسته گل بزرگ گران قیمت خریداری کنید، کاشتن یک گل رز از باغ در گلدان هم بسیار زیبا و هم مقرون به صرفه است. این کار علاوه بر عوض کردن هوای اتاق باعث می‌شود تا اتاقی با هوای تازه داشته باشید. می‌توانید یک گلدان زیبا و شیک متناسب با بقیه وسایل اتاق انتخاب کنید و گل‌های تازه در آن بگذارید. اگر هم به گیاهان آپارتمانی علاقه‌مندید می‌توانید در یک یا دو گلدان کوچک گیاه مورد علاقه‌تان را بکارید و روی میز پاتختی یا کنار آن قرار دهید. وجود گل و گیاه در اتاق باعث می‌شود که خواب شبانه راحت‌تری داشته باشید. با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید هم دکوراسیون اتاقتان را بهتر کرده‌اید و هم فضای اتاق را تمیزتر می‌کنید.
سادگی و دقت
در همان حال که فضای لازم برای وسایل ضروری‌تان را در نظر می‌گیرید، یک ظاهر زیبا روی میز پاتختی‌تان ایجاد کنید. می‌توانید هزینه برای وسایل لوکس و قیمتی را کم کنید و به‌جای آن‌ها یک ماگ زیبا، کتاب یا کرم نرم کننده دست و صورتتان را روی میز پاتختی قرار دهید. اگر تمایل دارید شلوغی فضای اطراف تختتان را به حداقل برسانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک میز پاتختی کشو دار انتخاب کنید تا فضای کنار تختان شلوغ نباشد و وسایل ضروری و مورد نیازتان نیز همیشه در دسترس باشد.
اتاقتان را به یک جایگاه آرامبخش تبدیل کنید
برای این کار می‌توانید از شمع استفاده کنید. چیزی آرامبخش‌تر از نور شمع وجود ندارد. داشتن چند شمع در فضای اتاق خواب خصوصا روی میز پاتختی حالتی روحانی و آرام به اتاق شما می‌بخشد. همچنین وجود چند شمع به داشتن خواب راحت شبانه شما کمک می‌کند. امروزه با طیف گسترده‌ای از شمع‌های موجود در بازار، آن‌ها چیزی فراتر از نور ملایم را ارائه می‌دهند.
همچنین می‌توانید از شمع‌های معطر استفاده کنید. برای این کار تنها باید رایحه‌ای متناسب با حال و هوایی که می‌خواهید به اتاقتان منتقل کنید را انتخاب کنید. برای مثال، برای داشتن فضایی آرام، می‌توانید رایحه‌ای الهام گرفته از دریا، یا بوی گل‌های لطیف را انتخاب کنید. برای جا شمعی هم می‌توانید به دنبال ظرفی بگردید که بتواند به تنهایی یک وسیله زیبا برای بهتر کردن دکوراسیون اتاق باشد.
همه می‌دانیم که اتاق هر کس به عنوان جایی برای آرامش پیدا کردن هر شخص یاد ‌می‌شود. تقریبا همه‌‌ی گریه‌ها و خنده‌های ما، پنهان کردن وسایل خصوصی از دیگران و انجام کارهای دانشگاه و مدرسه و سرکار در اتاق خوابمان انجام می‌شود. چه‌بهتر که اتاقمان را به فضایی تبدیل کنیم که در آن احساس آرامش داشته باشیم. شاید میز پاتختی کوچک باشد و به چشم نیاید اما همانطور که در ابتدا بیان شد تقریبا اولین و آخرین چیزی است که روزانه می‌بینیم. چه‌بهتر که آن را طوری تزئین کنیم که همیشه زیبا و چشم نواز باشد و به ما احساس خوبی را القا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *